Alhamdulillah hari ini sudah masuk hari ke-sembilan bulan Ramadhan dan saya masih tidak tinggal puasa walaupun menyusukan anak yang kini berusia 1 tahun 1 bulan. Anak saya ni memang susah nak suruh makan asyik2 la mengempeng je time ibu cuti..haha... lemak berkrim kot susu ibu hasil pengambilan vitamin shaklee. Ni hasil saya dapat untuk sesi pertama 9 oz. Biasanya sesi kedua dalam 7 oz gitu....


Salah satu vitamin yang saya ambil adalah alfalfa.  Alfalfa mampu membantu pembersihan dalaman bagi yang belum berumahtangga mahupun yang sudah berkahwin. Ianya juga membantu masalah kedinginan suami isteri. Pendek kata alfalfa ini mempunyai 1001 khasiat even lelaki pun boleh ambil set ini. Suami saya sendiri mengambil alfalfa untuk masalah resdung yang dihidapi nya....Alhamdulillah resdung dah berkurangan manakala pembuangan air besar pun sangat lawas.... :)

So kat sini saya nak kongsikan vitamin-vitamin shaklee yang saya ambil

Antara fungsi2 vitamin ini :

Shaklee Vita-Lea Iron Formula
Vita-Lea mempunyai Sistem Penyerapan Bioaktif untuk memastikan peningkatan penyerapan asid folik kritikal.
  • Vita-Lea yang telah menjalani ujian klinikal adalah dirumus secara saintifik untuk keberkesanan dan keperolehan biologi
  • Memberi 28 jenis vitamin yang penting dalam satu rumusan yang seimbang
  • Dirumus secara saintifik dan diuji untuk keberkesanannya
  • Membantu mempertingkatkan kesihatan badan dalam jangka panjang
  • Menolong melawan pengoksidaan yang berbahaya: dua kali ganda Nilai Harian/Daily Value (DV) bagi vitamin C dan E, iaitu antioksidan yang kritikal untuk membantu mencegah kerosakan sel akibat daripada pengoksidaan yang berbahaya
  • Menguatkan fungsi otak
  • Membantu proses metabolism dengan vitamin-vitamin B yang lebih seimbang: 100% daripada DV untuk membantu dalam metabolisme tenaga

Shaklee B-Complex (B Vitamins with Folic Acid)
Vitamin-vitamin B iaitu asid folik, B6, dan B12 menggalakkan kesihatan system kardiovaskular dengan membantu merendahkan paras homosistein dalam darah. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam pemakanan boleh merendahkan risiko seseorang wanita melahirkan anak yang mempunyai kecacatan otak atau korda spina.
Anda Perlu Kesemua Lapan Jenis Vitamin B
Terdapat lapan jenis vitamin B yang diperlukan oleh setiap individu dan kesemuanya lebih berkesan apabila bertindak bersama. Kesemua lapan jenis vitamin B termasuk biotin bertindak dengan:
  • Menggalakkan kesihatan system kardiovaskular
  • Menolong memetabolismakan karbohidrat, lemak dan protein
  • Membantu dalam sinstesis DNA dan sel-sel baru

Sustained Release Vita-C 500mg
Vitamin C
  • Mempertingkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
  • Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan
Shaklee Sustained Release Vita-C 500mg merupakan produk pertama yang menawarkan perlindungan pelepasan terkawal semula jam demi jam dengan menggunakan komponen tumbuh-tumbuhan semula jadi untuk memberikan bekalan vitamin C kepada tubuh dengan lembut dan berterusan.
Nutrien "serba boleh";
  • Pelepasan terkawal vitamin C dan terkawal
  • Sistem pelepasan terkawal propritari mengeluarkan vitamin C setara dengan sebiji setengah buah oren setiap sejam selama lima jam
  • Membantu mengekalkan kesihatan am

Alfalfa Complex
Alfalfa, yang bermaksud "bapa kepada segala makanan" dalam bahasa Arab, mempunyai kedudukan yang penting dalam tradisi herba purba di India, China dan Sepanyol. Para penyembuh purba telah mempelajari melalui pemerhatian selama beberapa abad yang lalu dan kami(Shaklee) pula mengesahkan melalui sains hari ini bahawa alfalfa merupakan satu gudang zat.
Akar tunjangnya yang menganjur ke bawah sedalam 6 meter untuk mencari pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil dalam amaun yang banyak melalui proses fotosintesis yang semula jadi.
Alfalfa Complex merupakan satu Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam 1950-an. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat, termasuk kalsium, fosforus, zat besi, dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral surih dan vitamin.
  • Termasuk alfalfa, pudina dan lain-lain
  • Tidak mengandungi fungisid, bakteriosid, hormone-hormon sintetik, pengawalatur tumbesaran atau bahan-bahan kimia




Energizing Soy Protein
Ia memberi tenaga, bantu melancarkan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Untuk bayi dalam kandungan pula ia membantu untuk tumbesaran bayi supaya sihat dan kuat.


Ostematrix (kalsium)
Membina tulang dan gigi yang kuat, juga mengelakkan dari kekejangan otot. Untuk menstabilkan denyutan jantung dan darah tinggi. Juga terdapat vitamin D yang boleh mengelakkan jaundice (sakit kuning).


Set Penyusuan Shaklee bukanlah semata-mata untuk menambah susu atau milk booster. Pengambilan suplemen secara amnya membantu tubuh si ibu lebih bertenaga, lebih cergas, lebih bersemangat, lebih sihat dan semua ini menjurus kepada kejayaan dalam penyusuan susu ibu (insyaALLAH).

Susu badan pula akan bertambah banyak dengan pengambilan set penyusuan Shaklee ini sekiranya si ibu tadi mempraktikkan asas supply on demand’. Lebih kerap payudara dikosongkan, lebih banyak susu yang terhasil!






Berminat untuk mendapatkan Set Penyusuan Shaklee seperti yang saya ambil? Jom dapatkannya dari pengedar Shaklee di bawah jaringan MamaFisya seperti di link di bawah atau SMS/Whatsapp 019-3311968. 

Post a Comment Blogger Disqus

 
Top