Anemia adalah kekurangan sel darah merah dan sangat kerap berlaku dikalangan ibu-ibu mengandung. Sebab utama anemia adalah kekurangan zat besi. Kebiasaannya ibu-ibu yang mengalami anemia akan merasa cepat letih, pucat, badan menjadi lesu dan jika tidak dibendung boleh menyebabkan rasa sukar untuk bernafas dan pengsan,

Risiko jika mengalami anemia adalah jika ibu-ibu mengalami tumpah darah sewaktu bersalin nanti, darah akan cair dan lambat membeku. Sekiranya darah yang turun tidah henti-henti sudah tentulah akan membahayakan nyawa ibu itu nanti.

Sumber : forum

Pengalaman saya sendiri sewaktu mengandungkan kedua-dua orang anak memang ada masalah anemia tetapi tidaklah serius. Masa tu ambil Obimin pun still tak boleh naikkan HB. Lepas tu amik Iberet Folic coz orang cakap memang sesuai untuk naikkan HB ibu-ibu anemia ini. Tapi still sama juga. Kalaulah saya ditemukan dengan Vitalea Shaklee ini mungkin boleh mengatasi masalah anemia saya ketika itu.



Mengandungi 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan tubuh, merangkumi 40 jenis makanan dan yang paling istimewa ianya mengandungi 100% BIOTIN iaitu komponen vitamin yang termahal. Woww!!! dengan jumlah nutrien yang sebegitu banyak saiz vitamin ini boleh menjadi sebesar penumbuk!!!


Untuk ibu-ibu mengandung disarankan ambil vitalea ini bersama-sama vitamin lain yang terdapat di dalam Set J-1 dan Set J-2.


Kini terdapat lambakan multivitamin di pasaran. Pastikan anda semua memilih yang semulajadi. Vitalea shaklee terbukti semulajadi apabila TIADA silica gel di dalam botol nya.


gambar silica gel ini diambil dari google images.




Berminat? Sila emailkan kepada mamafisya@gmail.com Or SMS/Whatsapp ke 019-3311 968

Post a Comment Blogger Disqus

 
Top