CoQHealth Plus Melindungi Jantung Anda

Penyakit jantung & strok merupakan pembunuh nombor 1 di kalangan rakyat Malaysia. Kebanyakan pakar kesihatan mencadangkan gejala ini boleh dicegah dengan meningkatkan amalan gaya hidup harian seperti diet seimbang, mengambil supplemen berkualiti, senaman secara teratur, tidak merokok dan memastikan berat badan ideal.

Coenzyme Q10 (CoQ10) merupakan salah satu daripada suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung kita.



Peranan CoQ10

CoQ10 boleh didapati dari makanan seharian kita seperti daging, ayam, kekacang panggang, brokoli rebus, oren, strawberi dan telur rebus namun apabila meningkat usia semakin menurun keupayaan tubuh dalam menghasilkan CoQ10.  Oleh itu suplemen yang mengandungi CoQ10 ini amat diperlukan.

CoQ10 amat penting bagi jutaan sel tubuh menghasilkan tenaganya untuk berfungsi. Ianya lebih banyak ditemui di dalam organ badan yang bekerja keras seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi. 

Selain itu ianya dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh.

Peranan lain CoQ10 di mana ianya bertindak sebagai satu antioksidan kuat dan membantu melindungi arteri dari kolestrol jahat . Ini penting dalam membantu menyokong fungsi saluran darah, termasuk pengaliran darah ke jantung.


 Memperkenalkan Supplemen CoQ10 kini di Malaysia iaitu CoQHealth Plus





CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan dengan sistem penyampaian minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik. CoQ10 telah ditunjukkan dapat :

  • Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap penghasilan pengoksidaan LDL
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah.

Perbezaan Shaklee

  1. Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 di dalam CoQHealth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli.
  2. Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidn yang terdapat di dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.
  3. Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung)
  4. CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya.
  5. Tanpa gluten.


Berminat untuk mendapatkan CoQhealth Shaklee? Jom dapatkannya dari pengedar Shaklee di bawah jaringan MamaFisya seperti di link di bawah..


Post a Comment Blogger Disqus

 
Top