Fitrah manusia untuk menjadi kaya dan berharta tetapi jarang mengambil berat tahap kesihatan diri. Antara sebab orang2 kaya ambil insurans adalah kerana bimbang mereka akan dihidapi penyakit kritikal pada masa akan datang.. Post ni tiada kaitan dgn insurans coz kami sekeluarga pun memang ada polisi ini untuk perlidungan & simpanan kemudian hari... 

Mengapa kita tidak merancang kehidupan seharian bagi mengelakkan terkena penyakit? Di dunia ini setiap yang kita lakukan adalah kerana Allah. Menjaga kesihatan supaya kita dapat beribadat dengan sempurna adalah kerana Allah bukan kerana manusia.

Tertarik dengan buku 'Think About Nutrition Medicine your Doctor be not Telling-Killing you by the race strength. Badan kita ini memerlukan sejenis micro atau elemen tertentu.. Contoh kita nak dapatkan sejumlah vitamin dari sayur bayam, sebenarnya kita kena makan setengah kati bayam untuk mendapatkan khasiat itu.. Persoalannya adakah kita sanggup untuk makan bayam sebanyak itu?

Jadi itulah kepentingan supplemen pada badan kita... ianya menepati keberkesanan dan kadar nutrisi yang diperlukan oleh badan kita... Paling penting dapatkan supplemen yang mempunyai klinikal test dan SEMULAJADI bukan SINTETIK yang banyak sangat terdapat di pasaran sekarang ini..

Seperti yang semua sedia maklum pencemaran dan perubahan genetik terdapat makanan di pasaran dunia sekarang telah menyebabkan banyak kandungan nutrisi dalam makanan itu hilang terutamanya bahan anti-oksida... Next topik saya akan kupas tentang pentingnya anti-oksida yang bertindak sebagai “mop” dalam badan kita..... 




Post a Comment Blogger Disqus

 
Top