Nak Jadi Tinggi?

Semua orang pun mengimpikan tubuh badan yang sempurna.. cukup ketinggian dan cukup segala-galanya... Walaupun saya tak cukup ketinggian tetapi tetap bersyukur dengan kurniaan Allah... hihi...

Ha... tapi tahukah anda ketinggian anak perempuan ni akan meningkat dengan mendadak bermula pada hari pertama mereka datang period? Maka bermula dari tarikh tersebut anak perempuan anda hendaklah diberi makanan dan minuman yang tinggi kandungan kalsiumnya selama 3 tahun bermula dari hari pertama mereka datang period. So ibu-ibu bolehlah rekod tarikh hari pertama mereka datang period... Sekarang saya tahu kenapa saya tidak tinggi.... haha..

Bagi anak lelaki pula mereka memerlukan makanan dan minuman yang tinggi kandungan kalsium sehingga berusia 21 tahun. Selepas tempoh tersebut tiada lagi peningkatan ketinggian pada tubuh mereka. Pertumbuhan akan terhenti dan itulah ketinggian mereka seumur hidup.

Cara Nak Tinggi Melalui Nutrisi


Seperti yang saya terangkan di atas, Kalsium amat penting dalam mempengaruhi ketinggian tubuh remaja. Keperluan kalsium harian yang anak-anak anda perlukan :

1 hingga 3 tahun - 700mg sehari
4 hingga 8 tahun - 1000mg sehari
9 hingga 18 tahun - 1300mg sehari


Sekiranya tubuh anda rendah.. maksudnya ialah kekurangan nutrisi dari kalsium yang diperlukan untuk ketinggian..

Ostematrix Membekalkan Kalsium 100% Semulajadi Setiap Hari

Saya mencadangkan Ostematrix Shaklee ini yang boleh membekalkan kalsium secara semulajadi kepada tubuh. 1 tablet mengandungi 250mg kalsium dengan berat bersih 1046.41mg bukan hanya mengandungi kalsium semata tetapi lengkap dengan nutrien keperluan harian termasuk Magnesim, Vitamin D, zink, kopper dan magnesium.



Berminat untuk mendapatkan  Ostematrix Shaklee? Jom dapatkannya dari pengedar Shaklee di bawah jaringan MamaFisya seperti di link di bawah..

Senarai Pengedar Shaklee di Seluruh Malaysia

Penting : Kami tidak jamin anda akan mendapatkan konsultansi yang betul sekiranya membeli produk Shaklee ini dari pengedar lain. Kami jamin akan memberikan 100% Konsultansi dan cara pengambilan terbaik yang berkesan untuk anda.






Post a Comment Blogger Disqus

 
Top