Apa Penyakit 3 Serangkai ni?

Ya Penyakit Tiga Serangkai.. penyakit darah tinggi, sakit jantung dan kencing manis..









Kenapa ianya dipanggil Penyakit 3 Serangkai atau Penyakit 3 Beradik ni? Adakah ianya berkaitan dengan keturunan?

Sebenarnya Penyakit 3 Serangkai ini berkaitan dengan kondisi darah anda. Saya akan terangkan dari peringkat permulaan sehingga peringkat terakhir.


Peringkat Pertama : Darah Menjadi Pekat dan Gelap




Pengambilan ubat-ubatan diuretic menyebabkan kandungan air di dalam darah hilang dengan banyak. Disebabkan itu darah menjadi semakin pekat dan juga mengakibatkan sel-sel darah merah melekat sesama sendiri seterusnya menjadi gelap dan lekit. Ini mengakibatkan pengaliran darah yang tidak lancar dan memaksa jantung mengepam darah dengan lebih kuat lagi lalu menyebabkan tekanan darah menjadi semakin tinggi.


Peringkat Kedua : Perasaan letih dan mengantuk




Darah yang pekat dan mengalir dengan perlahan tidak boleh mengankut oksigen dan nutrien ke seluruh badan dengan berkesan. Otak yang kekurangan oksigen akan menyebabkan rasa letih dan mengantuk walaupun sudah tidur dengan lama.


Peringkat Ketiga : Mati Pucuk atau Lemah Tenaga Batin



Tekanan darah yang tinggi mengganggu sistem hormon dan pengaliran darah menyebabkan kelemahan tenaga batin tidak kira suami atau isteri.


Peringkat Keempat : Kerap Alami Sakit Kepala dan Migrain



Apabila ini berlaku ini merupakan tanda-tanda kapilari darah dalam otak sudah menjadi semakin sempit dan kenaikan tekanan dalaman otak.


Peringkat Kelima : Penglihatan Semakin Kabur



Tahukah anda kapilari di mata anda adalah yang paling halus. Apabila pengaliran darah terjejas sel-sel mata akan menjadi semakin merosot dan menyebabkan penglihatan menjadi semakin terjejas. Sekiranya tidak dikawal akan mengakibatkan katarak dan buta juga.



Peringkat Keenam : Masalah Buah Pinggang dan lain-lain Penyakit Sekunder



Akibat bebanan yang semakin bertambah buah pinggang menjadi semakin lemah. Selain dari terpaksa menanggung penyingkiran tekanan (cecair) yang banyak, ianya juga terpaksa bekerja keras untuk menyingkirkan sisa-sisa kimia dari ubat-ubatan yang perlu diambil.


Peringkat Ketujuh (Terakhir) : Strok dan Serangan Sakit Jantung



Peringkat ini adalah peringkat yang paling ditakuti kerana ianya mungkin serangan yang pertama atau terakhir.


Banyak kan kesan yang terpaksa anda tanggung akibat dari kondisi darah yang pekat. Periksa semula apa yang anda makan untuk mengelakkan terjadinya darah pekat ini.


Antara Langkah Pencegahan yang Boleh Anda Ambil

  • Membuat pemeriksaan awal
  • Mengambil makanan seimbang
  • Melakukan aktiviti dan senaman
  • Mendapatkan tidur yang mencukupi
  • Mengawal emosi agar tidak mengalami tekanan

Anda mempunyai salah satu dari penyakit 3 serangkai ini atau ingin mencegah dari penyakit ini saya cadangkan pengambilan  VIVIX Shaklee ini..










Vivix Shaklee mempunyai kandungan Resveratrol yang tinggi


Ahli sains telah banyak melakukan ujian makmal keatas haiwan untuk menentukan manfaat kesihatan resveratrol. Kesimpulan dari ujian ini menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dan mengurangkan berat badan. Supplemen resveratrol mungkin jawapan untuk memanjangkan usia kita. Ujian sebenar untuk supplemen anti-penuaan ini adalah masa. Dimasa akan datang usia purata adalah didalam lingkungan 120 tahun, mereka yang mengambil supplemen Resveratrol akan berterima kasih untuk satu lagi terobosan saintifik yang penting ini.


Berminat untuk mendapatkan  Vivix Shaklee? Jom dapatkannya dari pengedar Shaklee di bawah jaringan MamaFisya seperti di link di bawah..

Senarai Pengedar Shaklee di Seluruh Malaysia

Penting : Kami tidak jamin anda akan mendapatkan konsultansi yang betul sekiranya membeli set ini dari pengedar lain. Kami jamin akan memberikan 100% Konsultansi dan cara pengambilan terbaik yang berkesan untuk anda.



Post a Comment Blogger Disqus

 
Top