Bayangkan sinki yang tersumbat di rumah kita... Macam mana keadaannya? Nak tunjuk gambar pun macam tak menyelerakan.... hihi... Macam tu la juga usus kita... Kadang kala kita tak sedar apa yang kita makan itu boleh menyebabkan toksin di dalam badan..



Macam mana ini boleh berlaku?

Semasa proses penghadaman, sebahagian besar makanan yang kita makan akan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus. Kebanyakan bahan ini akan dikeluarkan daripada badan melalui proses pembuangan yang normal, tetapi ada sebahagian darinya melekat di dinding usus dan menjadi plag.

Plag ini boleh menyekat proses pembuangan yang betul dan menghalang penyerapan zat dan khasiat makanan. Selain itu ia juga menjadi tempat pembiakan parasit dan patogen sekaligus boleh mencemarkan darah serta meracun sistem badan kita secara keseluruhan. Badan terpaksa bekerja keras untuk mengeluarkan toksin yang berlebihan sepanjang masa maka akan mengakibatkan terjejas keberkesanannya.



Tanda-tanda usus atau kolon kita tak bersih:

1. Sembelit
2. Selalu kentut
3. Sering sakit kepala
4. Susah nak hadam makanan
5. Selalu rasa lesu dan tak bertenaga
6. Mood tak menentu, mudah marah
7. Nafas dan najis berbau
8. Perut buncit
9. Selalu lapar
10. Wajah kusam
11. Gastrik
12. Radang hati  


Kenapa perlu detoks
Detoks perlu untuk membersihkan usus kita dari segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus supaya boleh keluar melalui proses pembuangan.
Dinding usus yang bersih memastikan penyerapan nutrien yang optimum.

Detoks dengan Herblax Shaklee
Ramai yang suka dengan Herblax ini kerana ia membersihkan usus kita secara lembut tetapi berkesan. Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:
●alfalfa leaves
●senna leaves
●anise seed
●blue malva flower
●buckhorn bark
●licorice root
●rhubarb root
●fennel seed
●culver’s root.
Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.
Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.


Berminat untuk mendapatkan  Herblax Shaklee? Jom dapatkannya dari pengedar Shaklee di bawah jaringan MamaFisya seperti di link di bawah..

Senarai Pengedar Shaklee di Seluruh Malaysia

Penting : Kami tidak jamin anda akan mendapatkan konsultansi yang betul sekiranya membeli produk Shaklee ini dari pengedar lain. Kami jamin akan memberikan 100% Konsultansi dan cara pengambilan terbaik yang berkesan untuk anda.


Post a Comment Blogger Disqus

  1. suplemen feveret! hehehe..jemput follow zizie : naihealthcare.blogspot.com

    ReplyDelete

 
Top